.st0{fill:#FFFFFF;}

Pentru viață 

Articole | 24/03/2022

Pentru viață! Într-o societate clădită pe credința creștină, a fi pentru viață înseamnă a fi pentru Cristos, Cel în care este viața!

Totuși, de ce pentru viață într-o lume în care moartea este o realitate?

De ce pentru viață dacă suntem liberi să alegem?

De ce pentru viață dacă întâmpinăm suferința?

De ce pentru viață când avortul este o opțiune sigură în aceste vremuri?

Susținerea demersurilor pro-viață se bazează pe argumente de natură religioasă, morală, socială, juridică, biologică, psihologică, antropologică, filozofică în favoarea vieții. Pe de altă parte, argumentele pentru avort se bazează pe principiul dreptului omului de a alege, de asemenea un principiu al demnității umane.

Leah Eades (2019), în cercetarea pe care o realizează cu privire la argumentele pro-viață versus pro-alegere ale populației engleze față de fetusul de 24 săptămâni, subliniază faptul că deși ambele argumente aduc în discuție cuvântul realitate,realitatea conceptualizată ca absolută, obiectivă, statică și biologică este cea prezentată de activiștii pro-viață nu de cei pro-alegere care o prezintă ca o împletire de considerații și preocupări. Pentru activiștii pro-viață realitatea biologicăa fătului dovedită științific - ceea ce o face obiectivă, universală și incontestabilă, precum și valoarea cosmologică a ființei umane sunt argumente de bază pentru susținerea vieții. Activiștii pro-alegere argumentează avortul pe baza termenilor precum dreptul femeii, autonomia corporală, sănătatea femeilor. Activiștii pro-alegere ignoră sau resping valoarea fătului raportat la valoarea femeii însărcinate. Mișcarea pro-viață subliniază importanța „realității“ biologice a fătului pe când mișcarea pro-alegere subliniază „realitatea“ socială a sarcinii, a faptului că fetusul nu există într-un spațiu sociocultural, istoric și politic (https://www.sciencedirect.com/ science/article/abs/pii/ S0277539518304229).

Argumentele pro-viață precum și cele pro-alegere influențează mereu contextul politic, social și legislativ. Provocările aduse de discursurile asupra dreptului la viață sau asupra avortului conduc fie la imposibilitatea concilierii diferențelor fie la găsirea compromisului în această dinamică a societății contemporane. Indiferent de principiul ce stă la baza argumentării, orice alegere implică consecințe specifice, atât pentru făt cât și pentru mamă, atât pentru familie cât și pentru societate, atât pentru prezent cât și pentru viitor.

Și totuși, de ce pro-viață? Precum spunea Sfântul Augustin - „Pentru cine vrea să creadă, am o mie de motive/argumente, pentru cel ce nu vrea, n-am niciunul!“ - evidențele mișcării pro-viață sunt întărite de mărturiile femeilor care s-au confruntat cu dualismul alegerii. Perspectiva creștină pro-viață împletește adevărurile că:

  • Dumnezeu e dătătorul vieții de aceea viața este valoroasă;

  • viața este o realitate biologică;

  • avortul ucide deci avortul ia viața;

  • suferința este o realitate de care au parte toți oamenii, dar în suferință Dumnezeu ne este aproape;

  • a alege viața înseamnă a alege să fii parte din planul lui Dumnezeu, înseamnă o căutare a sensului pentru a trăi cu scop, precum sublinia și Viktor Frankl;

  • dincolo de moarte, se deschide o altă VIAȚĂ.

Fiindcă și Cristos Domnul a lăsat fiecăruia dreptul de a alege, haideți să alegem prin înțelepciunea care vine de sus, să alegem VIAȚA!

Florina Onaga

BIBLIOGRAFIE:

Eades, L. (2019). „Social realities, biological realities: The 24-week foetus in contemporary English abortion activism“. Women's Studies International Forum. 74, 20-26. DOI:10.1016/j.wsif.2019.02.005.


Abonează-te acum la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele noutăți.

Urmărește-ne pe rețelele sociale și distribuie conținutul acestui articol. 

Bogdan Toader a publicat în mod voluntar acest articol. Implică-te și tu în renașterea României!


Articole din aceeași categorie
Rămâi la curent cu noutățile și proiectele pe care le avem în desfășurare, progresul și modul în care poți contribui în mod concret.