.st0{fill:#FFFFFF;}

Pentru dl Biden „mamă” și „tată” sunt cuvinte ofensatoare 

Articole | 09/02/2022

Cine s-ar fi gândit că vom ajunge vreodată în istoria omenirii când se va vântura ideea, tot mai răspândită și acceptată, ca termenii "mamă" și "tată" ar fi jignitori. 

Și cui i-ar fi trecut prin minte că ideea aceasta ar putea fi vânturată și impusă cu forța de către un om care se identifică a fi "creștin"?

Realitatea puțin cunoscută în România este că dl Biden afirmă și vântură ideea că noțiunea de "părinți" este jignitoare. Trăim cu adevărat vremuri stranii, când oamenii întregi la minte sunt numiți "extremiști", iar cei fără minte nu doar "normali", ci și modele de imitat.

 Nebunia crește exponențial când te gândești că zeci de milioane de oameni au votat un om care gândește așa și, mai ales, că milioane de creștini l-au votat.

Nu mic mi-a fost șocul când, pe 3 februarie, am dat peste un articol care explica cum dl Biden a ajuns la concluzia că "mamă" și "tată" sunt termeni ofensatori. Articolul a fost tradus din engleza în română de dna Eliza Voicu (ARN Spania). Îi mulțumim.

Noi norme americane pentru programele educaționale din străinătate sugerează că termenii "mamă" și "tată" sunt "jignitori". Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) a lansat norme care încurajează partenerii educaționali ai USAID să integreze aceste noi idei LGBT în programele școlare și în cursurile de formare a profesorilor.

Reafirmându-și angajamentul față de "dezvoltarea favorabilă incluziunii", noile norme se bazează pe documentul de strategie din epoca Obama "Viziunea LGBT pentru acțiune", care evidenția strategia USAID de promovare a homosexualității și a ideologiei transsexualității prin activitatea sa în străinătate.

Noul document oferă "cele mai bune practici" pentru "incluziunea LGBT în educație", printre care se numără interzicerea folosirii unor termeni "jignitori și nepotriviți", precum "mamă" și "tată", eliminarea cărților și a conținutului "din programele școlare care stereotipizează negativ" persoanele care se identifică ca fiind LGBT și promovarea "diverselor orientări sexuale și identități de gen" în programele de educație sexuală și de formare a familiei.

Criticii susțin că noua normă a USAID va avea în cele din urmă un impact asupra instituțiilor educaționale religioase care nu sunt suficient de dedicate inițiativei guvernamentale a administrației Biden de a promova agenda LGBT, condiționându-le cu acordarea de  fonduri în urma implementării de către acestea a noilor norme ale USAID.

Normele promovate de USAID constă în încurajarea dascălilor să "amplifice cunoștințele elevilor despre diversitate", expunându-i la modele LGBT "prin literatură, lecții și invitați în clasă".

Documentul încurajează, de asemenea, școlile să permită elevilor transsexuali accesul la toaletele și vestiarele destinate elevilor de sex opus pentru a se asigura că elevii transsexuali nu sunt "marginalizați" sau "expuși la intimidare și/sau hărțuire".

De asemenea, școlile sunt sfătuite să se abțină de la implementarea unor coduri vestimentare pentru elevi care se bazează strict pe o "înțelegere binară a genului", despre care USAID susține că aduce un prejudiciu "elevilor și dascălilor transsexuali, care aparțin genului al treilea și sunt nonconformiști".

USAID avertizează școlile că unii dascăli, ceea ce include toate cadrele didactice, personalul administrativ, serviciile de asistență pentru elevi - în esență, orice adult din instituția de învățământ - "pot avea prejudecăți sau pot critica elevii LGBTQI+ și pot fi incapabili să creeze un mediu incluziv sau să le ofere sprijin", în special "dascălii ale căror convingeri personale și religioase nu susțin" stilul de viață LGBT.

Dincolo de această probă de foc religioasă pe care USAID o sugerează implicit ca fiind necesară pentru înlăturarea dascălilor non-incluzivi, USAID recomandă, de asemenea, ca școlile să se asigure că "funcționarii din domeniul educației nu dezvăluie orientarea sexuală sau identitatea de gen a unui elev" familiei elevului fără permisiunea expresă a acestuia, susținând că minorii au dreptul la intimitate față de părinții lor.

Documentul oferă, de asemenea, exemple de "programe de educație incluzivă" LGBT de succes. De exemplu, în Kosovo, în cadrul Programului de educație elementară al USAID, "peste 140 de directori de școli din Kosovo au participat la cursuri de formare" menite să "sporească gradul de conștientizare a directorilor de școli cu privire la provocările cu care se confruntă elevii și profesorii LGBTQI+, precum și la datoria lor de a avea grijă de elevi și personal" - din nou, afirmând implicit că directorii de școli au o "datorie" legală extraordinară de a avea grijă de elevii și personalul LGBT.

USAID susține că elevii LGBT sunt afectați de violența în școală în mod disproporționat în comparație cu colegii lor heterosexuali și face referire la un document UNESCO care definește anumite discursuri drept violență.

USAID susține, de asemenea, că "[î]n perioada precolonială se pare că existau înțelegeri locale conform cărora diversitatea de gen și sexuală făcea parte din realitatea rasei umane" și că orice idee conform căreia promovarea agendei LGBT în străinătate este "o formă de imperialism cultural" este incorectă.

Articol tradus de Eliza Diaconeasa Voicu

Implică-te în renașterea României

Avem multe lucruri de făcut. Poți contribui în multe feluri și în domenii de activitate diverse, în funcție de experiență și posibilități: zilnic sau săptămânal, minute sau ore, progresăm puțin câte puțin, dar sigur.


David Mondoc a publicat în mod voluntar acest articol. Implică-te și tu în renașterea României!

Abonează-te acum la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele noutăți.

Urmărește-ne pe rețelele sociale și distribuie conținutul acestui articol. 


Articole din aceeași categorie
Rămâi la curent cu noutățile și proiectele pe care le avem în desfășurare, progresul și modul în care poți contribui în mod concret.